Yıllar içinde teknolojik ekosistem önemli yollar kat etti ve geldiğimiz noktada dijital dönüşüm konusu isteğe bağlı olmaktan çıkıp, olmazsa olmaz bir hal aldı.
Fakat, dijital dönüşüm gerçekleştirmesi çok basit bir süreç değil. Çok sayıda farklı teknolojik adaptasyonu ve dönüşümü içinde barındırıyor. Organizasyonlar, artan rekabet ortamına ayak uydurabilmek adına yapay zeka, makine öğrenmesi, bulut bilişim gibi yenilikçi teknolojileri benimsemek için çaba sarf ediyor.
Etkili bir dönüşüm stratejisinin benimsenmesi gereken bu süreç, çeşitli zorlukları ve aşılması gereken engelleri de beraberinde getiriyor doğal olarak.
Geçmişten gelen teknolojik altyapılar
Uzunca bir süre, IT yalnızca destekleyici bir roldeydi ve fazla önemsenmiyordu. Zaman içinde teknolojinin gelişimi ve dijitalin yükselişi, bu departmanların önemini de arttırdı. Sosyal, mobil, analitik ve bulut teknolojilerinin sahneye çıkmasıyla birlikte, geçmiş altyapıların bunlara ayak uydurabilme gücü azaldı. Dijital dönüşümün hakkıyla gerçekleştirilebilmesinin önüne çıkan bu durum, eski IT sistemlerinin yenilenmesini zorunlu kılıyor.
Modası geçmiş süreçler
Dijitalin iş süreçlerinde artan ağırlığı, geleneksel süreçlerle yürüyen işleri zorlaştırdı. Geçmiş dönemlerin manuel çalışma biçimlerinin yerlerini günden güne kaybettiği günümüzde, organizasyonlar, dijital dönüşüm süreçlerini başarıyla gerçekleştirebilmek adına, Agile prensiplere dayalı yeni çalışma süreçlerini benimsemek ve bu doğrultuda teknolojilerini yenilemek zorundalar.
Dijital kullanıcı deneyimine dair vizyon eksikliği
Kıymetli dijital deneyimler oluşturan organizasyonlar, bunu şans eseri başarmıyorlar. Yıllara yayılan bir süreçte, kullanıcıların dijital ihtiyaçlarına nasıl cevap vereceklerine ve stratejilerini nasıl uygulamaya geçirebileceklerine dair net olarak çizilmiş yol haritalarını takip ediyorlar. Dijital dönüşümle birlikte nelerin hedeflendiğinin belirsiz oluşu, yol haritası olmaksızın uzun yola çıkmaya benziyor ve dijital dönüşümü imkansız kılıyor.
Verim alınamayan kullanıcı verisi
Dijital başarının temelindeki noktalardan biri kullanıcı verisidir. Netflix, Amazon gibi dijital başarı hikayelerinin temelinde bu verinin etkili şekilde toplanması ve kullanımı yatmaktadır. Bugün, dijital varlıkların birçoğu üzerinden organizasyonların yüksek miktarda kullanıcı verisi toplaması mümkün olsa da, asıl sorun bu verinin etkili ve doğru şekilde kullanımıdır. Verinin etkili kullanımı için öncelikle kullanıcı tiplerine ve alışkanlıklarına detaylı şekilde hakim olmak gerekir.
Otomasyon eksikliği
Dijital dönüşümün tamamlandığı iş süreçlerinin öne çıkan özelliklerinden biri fazlalıklardan arındırılmış olmasıdır. Dijital dönüşüm yoluna koyulmuş bir organizasyon için yapılması gerekenlerden biri, mümkün olan noktalarda otomasyon süreçlerinin benimsenmesi ve eski manuel süreçlerden kaynaklı zaman ve efor kayıplarının en aza indirgenmesidir.
Kaynak