Project Owner, Scrum takımında iş biriminin başında olan kişiye denir. Project Owner, proje lideri olarak da bilinir. Scrum’a göre Project Owner, ürün geliştirme takımı tarafından geliştirilen ürünlerin değerini yükseltmek amacıyla tam zamanlı çalışan kişilerdir.
Project Owner, işleri öncelik sırasına koyarak netleştirir. Sorumlulukları gereği iş taleplerini; ROI, risk ve sistem optimizasyonu gibi farklı kriterlere göre değerlendirip iş listesini sıralayabilecek kadar işe hâkim olmalıdır. Project Owner, kısaca işin sahibi; işlerin netleştiren, öncelik sırasına koyan, işte değerini artıran tüm iş paydaşlarını takıma karşı temsil eden, onların çıkarını gözeten ve geliştirilen üründe nelerin olup olmayacağına karar veren kişidir.
Project Owner Özellikleri Nelerdir?
Project Owner, Scrum’da görev alan rollerden biridir. Bu kişilerin yazılım projesinde etkili çalışmalar yapabilmesi için bazı özelliklere sahip olması gerekir. Project Owner ‘ın sahip olması gereken özellikleri şu şekilde sıralayabiliriz:
- Project Owner, ürünün vizyonuna liderlik eden kişidir. Bu nedenle geliştirilen ürünün mevcut duruma göre değerlendirilmesi, ürünün gelişim aşamasında gerekli iletişimlerin paydaşlarla kurulması, ürünün değerinin artırılması için kullanıcı hikâyelerinin elde kullanılması ve incelenmesi Project Owner’ın sorumlulukları arasındadır.
- Project Owner dediğimizde akla gelen ilk şey, iş listesidir. Project Owner, bu liste üzerinde her zaman çalışmalar yapar ve listede olması gereken her şeyi açıkça ifade eder. Pazar şartlarına göre bu listeyi sürekli olarak günceller, yeni maddeler ekler ve bu maddeleri öncelik sırasına göre düzenler.
- Yapılan tüm işlerin değerinin korunmasını ve büyütülmesini Project Owner sağlar. Ürünün değerini artırmak için stratejik çalışmalar gerçekleştirir.
- Scrum’un ilkelerinden olan; açıklık, şeffaflık ve görünürlük gibi kriterleri, iş listesinin anlaşılabilir olması için kullanır.
- İş listesinde yer alan maddeleri geliştirme ekibine anlatarak maddelerin ekip tarafından anlaşıldığına emin olur.
Project Owner Görev Tanımı Nedir?
Project Owner’ın görevleri; ürünün amacını ve yönünü belirleyerek ürünün gelişimini desteklemek, Project Backlog’u öncelik sırasına göre oluşturarak bazı durumlarda güncellemek, yazılım ekibi ile iletişim içerisinde olarak ekibe bilgi ve destek sağlamak, ekip iletişimini güçlendirmek ve ürünün gelişimini beslemek için günlük toplantılarda bulunmak, Scrum Master tarafından düzenlenen toplantılara katılmak ve iş düzenini sağlamak amacıyla çeşitli uygulamalarda bulunmaktır.
Agile yazılım geliştirme sürecinde Project Owner’ın görev tanımı: ürünün oluşum, gelişim ve bitirme aşamalarının sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için iş düzenini sağlamaktır.
Project Owner Kimlere Karşı Sorumlu Değildir?
Project Owner, ürün veya hizmetle ilgili ihtiyaç ve beklentileri anlayarak geliştirme takımına anlatan kişidir. Proje geliştirme takımının sorunlarına çözüm bulur ve takımın daha da bilgilenmesi için, izlenmesi gereken yollar hakkında bilgiler verir. Project Owner geliştirme takımının eksiklerini tamamladıktan sonra takımın yaptığı işin değerini önceliklendirerek, maksimum seviyeye ulaştırmak için çaba sarf eder. Kısacası Project Owner, bir yazılım projesinde sadece geliştirme takımına karşı sorumludur. Diğer takımların sorumluluğu Scrum Master’a aittir.
Bu yazımızda sizler için Project Owner hakkında merak edilen detayları ele aldık. Project Owner ve daha fazlası hakkında bilgi almak için diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz. RDC Partner olarak internet, telekomünikasyon ve kurumsal sınıf çözümleri aracılığı ile yüksek kalitede dijital hizmetler sunuyoruz. Yazılım çözümlerimizden faydalanmak, ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilmek için sitemizi inceleyebilir ya da iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.