fbpx
crmnedir

Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relationship Management), bir şirketin tüm ilişkilerini ve potansiyel müşterileri ile olan etkileşimlerini yönetmek için kullanılan bir yönetimdir. İyi bir CRM sistemi kurulduğunda, şirketin müşterileri ile ilişkilerinin sürekli kalmasına, süreçleri düzene koymasına ve kârı artırmasına olanak tanır.

Bir CRM sistemi; satış, müşteri hizmetleri, iş geliştirme, işe alım, pazarlama gibi başka bir iş kolundan herkese ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunar. RDC Partner olarak bu yazımızda, müşteri ilişkileri yönetimi ve avantajları gibi konular hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

CRM, Şirketinize Nasıl Yardımcı Olabilir?

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), şirketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veriler ile kârı artırmak için kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamalardır. Bununla birlikte şirket yöneticileri, CRM çözümlerini satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçmek ya da süreçleri geliştirmek için kullanır. Ayrıca satış ekipleri, CRM’i teklif hazırlamak, sipariş takip etmek ve tüm bilgileri kayıt altına almak için tercih edilir.

CRM Avantajları Nelerdir?

CRM çözümleri; kurulum maliyetleri, uzun ve karmaşık eğitimleri ile yalnızca büyük ölçekli kurumsal şirketlerin kullandığı çözümler olarak bilinmektedir. Bugün ise bulut teknolojisinin gelişmesi, daha kolay ve kullanma odaklı yazılımların ortaya çıkması ile küçük işletmeler de CRM çözümlerinin sağladığı tüm avantajlarından yararlanmaktadır.

Bulut tabanlı CRM’ler, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını azaltırken, internet olan her yerden müşteri ve satış verilerine ulaşılmasını da sağlamaktadır. Mobil uygulama desteği sunan bir CRM ile çalışan ekipler, müşterilere toplantıya giden satıcılar, servise çıkan servis personeli, gibi ihtiyaç duyduğu tüm bilgilere anında ulaşabilir. Ayrıca ofise dönmeden veri girişi yapabilir ve ekip arkadaşlarıyla paylaşabilirler.

İlginizi Çekebilir: Modernizasyonun Getirileri

CRM Sistemi Kimler İçin Uygundur?

CRM sistemleri düzenli olarak müşteri verileri elde ederken topladığı verileri analiz eden ve elde ettiği sonuçlara göre müşteri ilişkilerini konumlandıran işletmeler için son derece önemlidir. Tüm çalışanları müşterileriyle iletişim halindeyken onları tanıdığını ve değer verdiğini göstermek isteyen işletmeler için bu sistem son derece önemlidir.

Özellikle satış sürecinde iş performansını en üst seviyeye çıkarmak isteyenler CRM yazılım çözümlerini tercih eder. Ayrıca elde ettiğiniz veriler ile yeni ürünlerinizin doğru bir zaman dilimi içinde müşterilerinize etkili şekilde ulaştırabilirsiniz.

Hizmet ekiplerinde sorun oluşmaması için işletmeler, CRM sistemlerini tercih eder. Bu sistemler ile hizmet ekiplerinin yaşadığı sorunlar hızlıca çözülür. Ayrıca tasarım ekipleriniz bu veriler ile müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılar. 

RDC Partner olarak bu yazımızda, müşteri ilişkileri yönetimi ve avantajları gibi konular hakkında merak edilenleri sizler ile paylaştık. Yazılım çözümlerimizden faydalanmak, ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için sitemizi inceleyebilir ya da iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dikkatinizi çekebilir: Bilişim Danışmanlığının Faydaları Nelerdir?