Ürün geliştirme, bir ürünü kullanıcılara sunmadan önce ve sunduktan sonra gerçekleşen, üretme ve geliştirme aşamalarının tamamını kapsayan bir süreçtir. İşletmeler, satışları artırmak için ürün geliştirme yaparlar. Özellikle E-Ticarette sık sık karşımıza çıkan bu pazarlama tekniği, farklı amaçlarla yapılabilir. Pazar ihtiyaçlarını belirlemek, ürünü kavramsallaştırmak, ürün yol haritasını oluşturmak, ürünü piyasaya sürmek ve geri bildirim toplamak, mevcut ürünü yenilemek veya eski ürünü kullanıcıya sunmak ürün geliştirmenin amaçlarını kapsar.
Ürün geliştirme süreci, aynı zamanda ürün tasarımının da temelini oluşturur. Yeni özellikler ekleyerek kullanıcı geri bildirimlerini toplamaya ve yeni sürümleri yinelemeye devam edilebilir. Ürün geliştirme karmaşık bir süreçtir; iyi yönetilmesi gerekir. Bu yazımızda sizler için 7 adımda ürün geliştirme sürecini anlatacağız.
7 Adımda Yeni Ürün Geliştirme Süreci
Ürün geliştirme aşamaları her kuruluş için aynı olmayabilir; fakat temelde yapılması gereken adımlar benzerdir. Bu adımları şu şekilde sıralayabiliriz:
Fikir Üretimi
Yeni bir ürün geliştirmek isteyen girişimciler, fikir üretme konusunda zorlanabilirler. Yeni bir ürün geliştirmek, en başından sonuna kadar kararlı ve hırslı bir şekilde çalışmayı gerektirir. Bu nedenle geliştirilecek ürünü bulmak için bol bol araştırmalar yapılmalıdır. Fikir üretimi ürün geliştirme sürecini duraklatıyorsa, ilgili olduğunuz bir sektördeki mevcut ürünleri değiştirerek ve geliştirerek yeni bir ürün tasarlamayı tercih edebilirsiniz.
Pazar Araştırması
Ürün geliştirmede fikir üretme aşamasından sonra yapmanız gereken pazar ihtiyaçlarını belirlemek için araştırmalar yapmaktır. Bunun için potansiyel müşterilerle iletişim kurabilirsiniz. Bu aşama ürün geliştirme sürecinde oldukça önemlidir. Ürettiğiniz fikirden yola çıkarak hemen üretim aşamasına geçmek isteyebilirsiniz; ancak önce fikirlerinizi doğrulamanız gerekir. Aksi halde bütün çabalarınız boşa çıkabilir.
Planlama
Ürün geliştirmede plansız ve düzensiz bir şekilde çalışırsanız, işler çok daha karmaşık bir hale gelir ve ilerlemeniz zorlaşır. Bu nedenle prototipinizi oluşturmaya başlamadan önce planlamayı oluşturmalısınız. Planlamaya ürünü nasıl oluşturmak istediğinizi belirlemekle başlayabilirsiniz. Daha sonrasında ürün ihtiyaçlarını tespit ederek bunlarım bir listesini çıkarmanız gerekir. En sonda ise bunlar haricinde ürün için gerek duyabileceğiniz tüm etkenleri belirleyerek izlemeniz gereken adımları sıralayabilirsiniz.
Prototipleme
Prototipleme, seri üretim aşamasına geçmeden önce örnek olarak kullanılabilecek bir ürün oluşturmaya denir. Ürün geliştirmede ilk denemede mükemmel ürüne ulaşma olasılığınız yok denecek kadar azdır. Bu nedenle prototipleme aşamasını uygulayarak ürününüzün eksik ve yanlış kısımlarını tespit edebilirsiniz. Sonrasında bu kısımları değiştirerek mükemmel bir ürün oluşturma yolculuğunuzu kolaylaştırabilirsiniz.
Kaynak Bulma
Prototipleme aşamasından sonra memnun olduğunuz ürünü oluşturmak için üretime başlamanız gerekir. Sıfırdan veya bir üründen yeni bir ürün yaratmak ve onu kullanıcıya ulaştırmak için gereken satıcılara, faaliyetlere ve kaynaklara ulaşmalısınız.
Maliyetlendirme
Ürünü tamamladıktan sonra maliyetlendirme aşamasına geçebilirsiniz. İlk olarak üründen almak istediğiniz kar oranını belirlemelisiniz. Daha sonrasında ürünü oluştururken yaptığınız harcamaları hesaplayarak bu hesaba göre bir fiyat oluşturabilirsiniz.
Ticarileştirme
Sıraladığımız tüm adımları eksiksiz bir şekilde gerçekleştirdikten sonra geriye tek bir adım kalır: ticarileştirme. Bu aşamada tamamlanmış ürününüzü pazara tanıtmak için çalışmalar yapmanız gerekir. Çeşitli pazarlama stratejileriyle ve reklamlarla ürününüzü tanıtarak kullanıcılara ulaşabilirsiniz.
Bu yazımızda ürün geliştirme hakkında merak edilen detayları ele aldık. Daha fazlası hakkında bilgi almak için diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz. RDC Partner olarak internet, telekomünikasyon ve kurumsal sınıf çözümleri aracılığı ile yüksek kalitede dijital hizmetler sunuyoruz. Yazılım çözümlerimizden faydalanmak, ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilmek için sitemizi inceleyebilir ya da iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.